Wysokiej jakości biuro robi najlepsze pierwsze wrażenie
Michał Kubicki
Sprawdź ofertę foteli obrotowych
Wszyscy wiemy, że kiedy spotykamy ludzi po raz pierwszy, musimy postarać się wywrzeć na nich pozytywne wrażenie. Bez tego bardzo trudno jest zmienić sposób, w jaki nas postrzegają. Ale czy wiesz, że równie ważne jest, aby zrobić to samo, jeśli chodzi o wygląd Twojego biura?
Możesz mieć w głowie wiele pomysłów na wystrój biura, gdy zdecydujesz się trochę zmienić, ale ile z nich podsumuje to, kim jesteś jako firma? Ile z nich zrobi wrażenie na ludziach, którzy po raz pierwszy wejdą do Twojego biura?
Oczywiście, druga strona medalu jest taka, że musisz zrobić wrażenie także na swoich pracownikach. Muszą oni czuć się dumni z przestrzeni, w której pracują i czuć się komfortowo, kiedy siedzą na swoich krzesłach biurowych i wykonują swoją pracę. Wystrój i zagospodarowanie przestrzeni biurowej mają ogromny wpływ na morale w biurze, jeśli są źle wykonane, a to może łatwo doprowadzić do spadku wydajności.
Jeśli myślisz o wprowadzeniu zmian, nie spiesz się. Zaplanuj wszystko dokładnie i zapytaj o wiele opinii. Porozmawiaj z pracownikami i dowiedz się, co chcieliby zobaczyć. Od koloru ścian po nowe meble biurowe, od sposobu ustawienia biurek po ilość naturalnego światła wpadającego do wnętrza. Wszystko to ma ogromne znaczenie.
Zmiana czyjegoś pierwszego wrażenia jest możliwa, ale wymaga dużo czasu i wysiłku. W świecie biznesu po prostu nie ma na to czasu. Zanim dana osoba wyjdzie z Twojego biura i zdecyduje, że nie czuje się u Ciebie dobrze, będzie już myśleć o współpracy z jednym z Twoich konkurentów. To naprawdę może być takie proste.
Projekt biura musi nie tylko dobrze wyglądać, ale także opowiadać o firmie i jej działalności. Musi być spójny, ale stylowy, wygodny, ale profesjonalny. Nie są to trudne do spełnienia wymagania, jeśli odrobi się pracę domową przed wprowadzeniem jakichkolwiek większych zmian w przestrzeni.
Tak wiele czasu poświęcamy na dopracowanie uścisku dłoni, uprzejmego uśmiechu i tego, co powiedzieć, gdy spotykamy kogoś po raz pierwszy. Często jednak nie zastanawiamy się nad tym, jak nasze biura i recepcje mówią o nas samych.