Menedżerowie jako wzorce zwiększają motywację
Paulina Wójcik
Sprawdź ofertę foteli obrotowych
Trudno jest znaleźć dobrego menedżera. Zbyt wielu menedżerów skupia się na statystykach i wykresach, nie poświęcając czasu na zastanowienie się, jak ich styl zarządzania wpływa na pracowników.
Wniosek jest taki, że jeśli chcesz, aby zespół był zaangażowany i miał wysokie morale, musisz przewodzić z przodu i być wzorem do naśladowania dla tych, którzy są wokół ciebie.
Kiedy ludzie widzą, że dajesz przykład, dobrze wykonujesz swoją pracę i cieszysz się tym, co robisz, będą chcieli mieć z tego również kawałek. Będą chcieli się uśmiechać podczas dni spędzonych przy biurku, będą chcieli wymyślać nowe pomysły i będą chcieli awansować w miarę rozwoju swojej kariery.
Dobrzy menedżerowie są wzorami do naśladowania, a wzory do naśladowania mają moc bycia inspirującymi.
Oczywiście, wzór do naśladowania to także ktoś, kto motywuje osoby wokół siebie do dalszego działania i doskonalenia się. Jest to ważne nie tylko dla nowych pracowników, ale także dla tych, którzy już od jakiegoś czasu pracują w firmie i mogą czuć się nieco rozczarowani. Kiedy zobaczą, że ich kierownik działa w ten sposób, poczują się zmotywowani, aby robić to samo.
Pomimo tego wszystkiego, ważne jest, aby podkreślić, że rola menedżera nie jest łatwa. Dobry menedżer zawsze się uczy i dąży do poprawy. Wie, że nigdy nie będzie gotowy, ponieważ zawsze jest coś nowego, czego można się nauczyć i co można wykorzystać. To samo w sobie jest motywujące.
Wiele słyszymy o zwiększaniu zaangażowania pracowników, a zarządzanie odgrywa w tym ogromną rolę. Kiedy pracownicy mają silne i pozytywne przywództwo, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że będą czuli się zadowoleni i zaangażowani w swoją pracę. Odwrotnie jest, gdy przywództwo jest słabe i niejasne.
Rozumiejąc, że jako menedżer masz ważną rolę do odegrania w rozwijaniu zaangażowania pracowników, zauważysz dużą różnicę w swoich pracownikach. Nigdy nie zakładaj, że Twoja rola polega po prostu na wydawaniu poleceń i czekaniu na wyniki. To wieloaspektowa praca, która jest po części trenerem, po części terapeutą! Musisz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby Twoi pracownicy mogli w pełni skupić się na swojej pracy i czuć się przy tym dobrze.
Czy jesteś w stanie sprostać temu zadaniu?