Meble do biura - aranżacje, pomysły i inspiracje

Jak uczynić firmę bardziej ekologiczną: Zmniejszanie śladu węglowego w biurze

Michał Kubicki
mar 13 2022


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

3 pytania, które sprawią, że Twoja firma będzie bardziej ekologiczna w 2018 r.

Gotowi na większą produktywność w zdrowszym miejscu pracy?

Od czasu wprowadzenia w listopadzie 2016 r. porozumienia paryskiego w sprawie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych na świecie, firmy zareagowały na globalny trend inwestowania w czyste, odnawialne źródła energii i wprowadzania bardziej zrównoważonej polityki ekologicznej. Według Green Matters jesienią ubiegłego roku, w latach 2016-2017 badania wykazały, że o 25 procent więcej organizacji i firm zwiększyło wykorzystanie produktów przyjaznych dla środowiska. Kolejne 40 procent zaczęło tworzyć podstawy dla bardziej świadomych ekologicznie usług.

A dlaczego nie?

Niezliczone małe firmy i ogromne korporacje pokazały, że jeśli jakaś organizacja zdecyduje się na zmniejszenie swojego śladu węglowego poprzez codzienne praktyki i osobiste zaangażowanie, jest w stanie znacząco wpłynąć na środowisko i wyniki finansowe firmy. Wprowadzenie codziennych nawyków do cotygodniowej rutyny Twojej firmy i/lub działu pozwoliło zaoszczędzić pieniądze w teraźniejszości i przyszłości, wykazało wzrost wskaźnika zatrzymania pracowników i wzrost wydajności, przyciągnęło więcej potencjalnych klientów i pracowników oraz zwiększyło wartość budynku, jeśli jesteś właścicielem firmy.

Jeśli w Twoim biurze przeprowadzono już wiosenne porządki, takie jak przeniesienie akt i dokumentacji z 2017 r. do magazynu oraz umycie każdego zakamarka naturalnym środkiem czyszczącym, to już zrobiłeś wielki krok we właściwym kierunku!

Następnym krokiem jest zastanowienie się nad zasobami, metodami i nawykami, które można ulepszyć, aby zmniejszyć ślad węglowy firmy, a jednocześnie zwiększyć dostępność czasu, pieniędzy i zasobów dla organizacji.

Aby pomóc Ci zacząć, Lepsze Meble Biurowe zebrała trzy główne pytania, które można zadać, aby zwiększyć ślad ekologiczny firmy, zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy i poprawić zdrowie pracowników - a wszystko to w tym samym czasie!

Zapytaj: Jakie są szybkie rozwiązania, aby zmniejszyć nasze rachunki za energię latem?

Może i w Missouri jest ponad 90 stopni z dodatkową porcją wilgoci, ale to nie znaczy, że należy się wstrzymywać z myśleniem o rachunku za energię tego lata. Oto kilka szybkich i niedrogich sposobów, aby zacząć oszczędzać na rachunku za media w tym miesiącu:

  • Ustaw termostat o kilka stopni wyżej w miesiącach letnich, co może znacznie obniżyć rachunki za media i zapewnić pracownikom komfort pracy. Innym mądrym rozwiązaniem jest stosowanie wentylatorów stojących lub skrzynkowych przy oknach i/lub drzwiach biura, aby zapewnić stały przepływ powietrza przez cały dzień.
  • Wyłączaj światło, gdy nie jest używane, szczególnie w takich miejscach jak kuchnia, łazienka i sala konferencyjna.
  • Wymień mniej przyjazne dla środowiska żarówki CFL na świetlówki kompaktowe i alternatywne diody LED, które działają dłużej, dają więcej naturalnego światła i są bardziej energooszczędne.
  • Wymień przestarzałą technologię, np. komputery i telewizory, które pracują ciężej, ale dostarczają gorszej jakości treści, na technologię LCD lub LED. Następnie oddaj sprzęt potrzebującej organizacji lokalnej lub spróbuj sprzedać komputery i laptopy w pobliskim punkcie naprawy komputerów i recyklingu.
  • Dbaj o aktualność wszystkich czynności konserwacyjnych w systemach HVAC, takich jak regularna wymiana filtrów i coroczne przeglądy.

Zapytaj: Na ile zrównoważony jest obecny model biznesowy naszej firmy?

Faktem jest, że zrównoważony rozwój nigdy nie wygląda tak samo dla każdej firmy. Niemożliwe jest znalezienie jednakowego, uniwersalnego rozwiązania zarówno dla małych, jak i dużych firm. To, jakie podejście przyjmiecie, zależy od unikalnej kultury organizacyjnej, porównania aktualnej polityki zrównoważonego rozwoju z Waszym idealnym zielonym miejscem oraz kontekstu, w jakim dany problem jest potrzebny.

Doskonałym przykładem lokalnej firmy, która uosabia przekonanie o konieczności pracy i życia w sposób zrównoważony, jest Whiskprzyjazna środowisku piekarnia i sklep z napojami, który znajduje się zaledwie 30 minut na południowy wschód od Lepsze Meble Biurowe. Model biznesowy firmy skupia się na wykorzystaniu:

  • odnawiających się zasobów naturalnych;
  • lokalnych kompostowni odpadów spożywczych, takich jak St. Louis Composting;
  • pakowanie produktów w 90-procentowe opakowania z materiałów pochodzących od konsumentów, które nadają się zarówno do recyklingu, jak i do kompostowania;
  • współpraca z lokalnymi rolnikami lub partnerstwo z innymi małymi firmami, aby zawsze używać składników sezonowych; oraz
  • zapewnienie, że wszyscy hurtownicy firmy stosują wyłącznie zrównoważone praktyki i ekologiczne składniki bez GMO i innych dodatków.

Wiemy, że wprowadzenie tak znaczących zmian wymaga dużo czasu i poświęcenia, ale zazwyczaj nie musi się to wiązać z dużymi inwestycjami kapitałowymi dla firmy. Małe i średnie przedsiębiorstwa są w stanie szybko dostosować się do tego ekologicznego trendu dzięki szerokiemu zakresowi bezpłatnych porad energetycznych, które są obecnie dostępne w Internecie dla różnych sektorów przemysłu. Niektóre stany przyznają również dotacje lub refundacje kosztów energii dla firm, które chcą wprowadzić duże elementy oszczędzające energię, takie jak turbiny wiatrowe i panele słoneczne.

Zapytaj: Jak bardzo ekologiczne są nasze codzienne praktyki biurowe?

Łatwo jest utknąć w niezdrowych nawykach, zwłaszcza jeśli chodzi o codzienne praktyki związane ze zrównoważonym rozwojem. Choć większym wyzwaniem może być zachęcenie pracowników do wspólnych przejazdów samochodem, korzystania z transportu publicznego czy dojeżdżania do pracy rowerem, to jednak drobne zmiany w biurze mogą mieć duże znaczenie. Oto kilka pomysłów, od których warto zacząć:

  • Uruchom program recyklingu biurowego w pokoju przerw w pracy, aby łatwo zbierać butelki, produkty aluminiowe i tekturę do recyklingu. Nie zapomnij też o wyznaczonym miejscu na baterie alkaliczne, które można właściwie wyrzucić, lub rozważ przejście na akumulatorki, które są warte każdego grosza.
  • Przejdź na opcje bardziej przyjazne dla technologii, aby zmniejszyć zapotrzebowanie biura na odpady papierowe. Zrezygnuj z papierowych odcinków czeków, zapisując firmę na korzystną usługę bezpośrednich wpłat. Zmniejsz ilość niepotrzebnych odpadów papierowych i zrezygnuj z niezliczonych szafek na dokumenty, inwestując w skaner do zapisywania historii firmy na firmowych komputerach, w chmurze i na zewnętrznym dysku twardym. Zainwestuj w drukarkę termiczną, weź udział w programie recyklingu tuszu oferowanym przez lokalną firmę (np. Cartridge World, Staples lub Office Depot) lub po prostu zapisuj podpisy elektroniczne, aby zmniejszyć bałagan związany z rachunkami i umowami.
  • Pomyśl, zanim kupisz! Zawsze kusi, by wybierać produkty pakowane do jednorazowego użytku, ale kupowanie produktów luzem ma tę zaletę, że jest bardziej przyjazne dla środowiska (mniej odpadów do utylizacji) i pozwala firmie zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie. Używaj pojemników i dozowników typu stay-fresh, które są trwałe i łatwe do czyszczenia, dzięki czemu nie będą sprawiać dodatkowych kłopotów w ciągu tygodnia pracy.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak Lepsze meble biurowe mogą pomóc Twojej firmie być bardziej ekologiczną i wydajną? Szukasz wysokiej jakości mebli, które wytrzymają lata użytkowania i są niedrogie? Zapytaj o nasze odnowione boksy i inne używane meble biurowe już dziś!


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Kontener podbiurkowy Wuteh KO-4 Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Lada recepcyjna Sove SV-92 Kup teraz

Udostępnij